środa, 10 sierpnia 2011

Instrukcja: piękne oczy w 6 kroów!

Tak jak ostatnio zapowiedziałam zrobiłam instruktarz. Dziś będą to same oczy (bo nie chciało mi się robić całej postaci). Oczywiście instrukcja ma tylko charakter pokazowy. Każdy z Was może mieć inną metodę rysowania ;) Obrazki można powiększyć poprzez kliknięcie na nie ;P

Krok 1
Na początku musimy zrobić zarys oka. W tym celu robimy dwa łuki: górny- dłuższy oraz dolny- krótszy. ew. do dodania uroku oku możemy dodać rzęsy (ja narysowałam tylko górne, ale oczywiście można również dolne ;P)

Krok 2
Łuki oraz rzęsy pogrubiamy. W naszym oku rysujemy "wnętrzności" tj. te części, które zostały przedstawione na rysunku poniżej (źrenica, odbicie światła itp.)
Krok 3 
Dopiero tu nasze oko nabiera wyrazu ;P Malujemy dość mocno źrenicę delikatnie wyjeżdżając za linię oraz brzegi oka.

Krok 4
 Mniejszym naciskiem (delikatniej) malujemy resztę, tj. część od źrenicy do brzegu.
Krok 5
O rety! Co stało się z naszym okiem?! Bierzemy do ręki gumkę i delikatnie wszystko (oprócz łuków) ścieramy. Przy brzegach i źrenicy slabiej, a błyski i część środkową (pomiędzy źrenicą, a brzegiem) mocniej.
Krok 6
To już ostatni krok ;) To co zmazaliśmy odmalowywujemy ;D  Źrenica musi być ciemna tak jak i brzegi. Środek musi być jasny. Dla lepszego efektu można powtórzyć krok 5 i 6 kilku krotnie (ja tak zazwyczaj robię ;))


I tak w 6 krokach możemy narysować urocze oczko ;) Jeśli chcecie to możecie wysłać swoje rysunki oczek na mojego e-maila: nel71@wp.pl Tylko najpierw napiszcie mi o tym w komentarzu, bo nie wchodzę codziennie na pocztę ;P I jak, podobało się?

14 komentarzy:

  1. widze, że to nic trudnego :))

    OdpowiedzUsuń
  2. wiecej takich lekcji sa super :P)

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest bardzo proste, sama rysowałam nawet lepsze. ja już nie rysuję mangi, ale innym się przyda ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo podoba mi się Twój blog :)
    Kiedyś prowadziłam bardzo podobnego i robiłam instrukcje :)
    To jego adres: http://manga-world.blog.onet.pl/
    Od ponad 1,5 roku tam nic nie pisałam, teraz zajmuje się ilustrowaniem mody.
    Pozdrawiam,
    A.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne... jak z mangi...;)
    Muszę spróbować...

    OdpowiedzUsuń
  6. nie wygląda tak trudno : )) ładne oczka ; ))

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładne :) też takie rysowałam:)
    A jeśli chodzi o fonik to tak , to jest avila :)

    OdpowiedzUsuń

^^ 1 komentarz i 100 uśmiechów!